zaterdag 28 september 2013

Tuin in september.

 We hebben dit jaar een goeie oogst van
 snijbonen.
 Zo'n 3 witte manden is niet slecht.
 Na het oogsten zijn ze gewassen,
 gesneden en onmiddellijk ingevroren.



De boontjes zijn niet zo goed gelukt.
Ik heb ze 2 maal moeten zaaien.
Maar wat we hebben smaakt ons lekker.

De witloof wortels heb ik vorige week
uitgedaan en in onze serre gezet.
Er is maar de helft uitgekomen van
wat ik gezaaid heb.
Ik heb een kuil gegraven en ze onder
de aarde gestopt.
Hopelijk eten we over enkele weken
lekker witloof.

Onze venkel staat er mooi bij.


De tomaten waren ook niet zo talrijk als anders.
Maar we altijd blij met wat we hebben.
De smaak kan je trouwens nergens anders
kopen.

De zoete rode puntpaprika's zijn mooi rood geworden.


Onze warmoes heeft het goed gedaan.
Veel mensen kennen dit niet maar het smaakt heerlijk.

De spinazie heeft het ook niet zo goed gedaan.
Deze heb ik vorige week opnieuw gezaaid.

De aardappel oogst viel ook tegen.
We hebben er niet zo veel en ze hebben wat van de plaag gehad.

We hebben een koud voorjaar gehad, wat je toch ziet aan de opbrengst van de moestuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Moestuin 2023

Voorzaaien staak- en struikbonen.